Odżywczy pudding chia z nasionami siemienia lnianego

by Just Food Therapy
0 komentarz

W momencie, gdy zapanowała moda na puddingi chia, przyznam się, że nie przekonały mnie one do siebie. Jednak odkąd zaczęłam mieszać ziarenka siemienia lnianego z nasionami chia, a następnie je mielić na drobniutki piaseczek jest to jeden z moich ulubionych posiłków. Ten odżywczy pudding chia z nasionami siemienia lnianego to prawdziwa bomba składników odżywczych. Znajdziecie w nim: kwasy omega 3, białko, wapń, magnez, żelazo, witaminy z grupy B, cenny błonnik pokarmowy. Mało tego, ma on kremową, delikatnie żelową konsystencję, która jest niczym opatrunek na naszą błonę śluzową żołądka oraz jelit. Chroni je przed niszczącym działaniem kwasu solnego oraz przed stanami zapalnymi. Kochani, bardzo mocno zachęcam Was do wypróbowania mojego sposobu na odżywczy pudding chia z nasionami siemienia lnianego. Ze względu na jego dobroczynne działanie warto włączyć go do naszego codziennego jadłospisu.

Odżywczy pudding chia z nasionami siemienia lnianego 2

Odżywczy pudding chia z nasionami siemienia lnianego

Odżywczy pudding chia z nasionami siemienia lnianego 1

Odżywczy pudding chia z nasionami siemienia lnianego

W momencie, gdy zapanowała moda na puddingi chia, przyznam się, że nie przekonały mnie one do siebie. Jednak odkąd zaczęłam mieszać ziarenka siemienia lnianego z nasionami chia, a następnie je mielić na drobniutki piaseczek jest to jeden z moich ulubionych posiłków. Ten odżywczy pudding chia z nasionami siemienia… Przepisy Odżywczy pudding chia z nasionami siemienia lnianego European Wydrukuj
Porcja: 1 Czas przygotowania:
Nutrition facts: 200 calories 20 grams fat
Rating: 5.0/5
( 1 voted )

Składniki

  • 1 łyżka siemienia lnianego złocistego
  • 2 łyżki nasion chia
  • 1 łyżka pasty tahini
  • szklanka mleka kokosowego
  • ksylitol/stewia
  • ulubione owoce i dodatki np. wiórki kokosowe

Sposób przygotowania

Ziarna nasionek chia i siemienia lnianego, złocistego blenduję na drobny piaseczek. Następnie dodaję mleko kokosowe i wszystko dokładnie mieszam (uwaga, mogą powstawać grudki). Tak przygotowany pudding odstawiam na jedną godzinę do lodówki. W międzyczasie przygotowuję ulubione owoce. Po godzinie pudding powinien być gęsty i sprężysty. Dla słodkiego smaku dodaję ksylitol. Wierzch oblewam pastą tahini, dodaję owoce i wiórki kokosowe.

Uwagi

Gdy pudding będzie dla Ciebie za gęsty dodaj odrobinę więcej mleka roślinnego.

dietetyk kliniczny online

mgr Justyna Krzemińska (Lenda)

Poradnia dietetyczna online Just Food Therapy

Podobne posty

Dołącz do dyskusji

* Publikując swój komentarz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych podanych w niniejszym formularzu. Więcej informacji znajdziesz w sekcji Polityka prywatności.

Wykorzystuję pliki cookies do prawidłowego działania bloga. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. Czy zgadzasz się na wykorzystywanie ciasteczek? Akceptuj Więcej