Chipsy z jarmużu

by Just Food Therapy
0 komentarz

Jesteście na diecie i tęsknicie za swoimi ukochanymi, kruchymi przekąskami? Co powiecie na chipsy z jarmużu? Pewnie myślicie sobie, że to nie może się udać… Przecież jarmuż i chipsy to dwie zupełnie różne bajki. Też się tego obawiam, dopóki ich nie zrobiłam! 😊 Idealnie sprawdzą się jako przekąska podczas spotkania z przyjaciółmi lub po prostu jako lekki przegryzacz do filmu. Chipsy z jarmużu robi się banalnie łatwo i szybko. Wystarczy jedynie przemyśleć kwestię doboru przypraw. Ja uwielbiam paprykowe chipsy, więc u mnie znalazła się suszona papryka z odrobiną czosnku. Myślę, że świetnie sprawdzi się również curry i chili! Próbujcie i koniecznie dajcie mi znać na jaką kombinację przypraw się zdecydowaliście! 😊 Zdrowy styl życia nie musi być nudny i pozbawiony ulubionych przekąsek.

Chipsy z jarmużu, just food therapy, Poradnia dietetyczna, dietetyk kliniczny Justyna Lenda fot 2
Liście jarmużu przed przygotowaniem.
Chipsy z jarmużu, just food therapy, Poradnia dietetyczna, dietetyk kliniczny Justyna Lenda fot 3
Oczekując na włożenie do piekarnika. 🙂
Chipsy z jarmużu, just food therapy, Poradnia dietetyczna, dietetyk kliniczny Justyna Lenda fot 4
Tak się prezentują chipsy z jarmużu po wyjęciu z piekarnika. Idealnie chrupiące!
Chipsy z jarmużu, just food therapy, Poradnia dietetyczna, dietetyk kliniczny Justyna Lenda fot 1

Chipsy z jarmużu

Jesteście na diecie i tęsknicie za swoimi ukochanymi, kruchymi przekąskami? Co powiecie na chipsy z jarmużu? Pewnie myślicie sobie, że to nie może się udać… Przecież jarmuż i chipsy to dwie zupełnie różne bajki. Też się tego obawiam, dopóki ich nie zrobiłam! 😊 Idealnie sprawdzą się… Blog Chipsy z jarmużu European Wydrukuj
Porcja: 2 Czas przygotowania:
Nutrition facts: 200 calories 20 grams fat
Rating: 5.0/5
( 1 voted )

Składniki

4 liście jarmużu 2 łyżki oliwy odrobina soli ulubione przyprawy - ja użyłam słodkiej, mielonej papryki i granulowanego czosnku

Sposób przygotowania

Liście jarmużu umyj i oddziel od zdrewniałych części. Następnie skropl je oliwą i dokładnie wymieszaj. Dodaj przyprawy i szczyptę soli, ponownie wymieszaj. Piekarnik rozgrzej do 190’C z funkcją termoobiegu. Liście rozłóż na blaszce do pieczenia i piecz ok 10 min. Jeżeli lubisz bardziej przypieczone możesz piec odrobinę dłużej. Gotowe!

Prawda, że chipsy z jarmużu są banalnie proste w przygotowaniu? Koniecznie spróbujcie, bo nie ma nic lepszego w posiadaniu zdrowszej alternatywy na chipsy. 🙂

Pozdrawiam serdecznie,

Dietetyk kliniczny online

mgr Justyna Krzemińska (Lenda)

Poradnia dietetyczna online Just Food Therapy

Podobne posty

Dołącz do dyskusji

* Publikując swój komentarz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych podanych w niniejszym formularzu. Więcej informacji znajdziesz w sekcji Polityka prywatności.

Wykorzystuję pliki cookies do prawidłowego działania bloga. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. Czy zgadzasz się na wykorzystywanie ciasteczek? Akceptuj Więcej