Sałatka z jarmużem i granatem

by Just Food Therapy

Kochani, przedstawiam Wam przepis na moją ulubioną sałatkę z jarmużem i granatem! Jak przechodziłam na dietę bez nabiału moje kulinarne smaki musiały przestawić się o 180’… Oprócz oleju roślinnego czy octu jabłkowego kompletnie nie wiedziałam co dodać do sałatek. Myślałam, że bez śmietany czy jogurtu to już nigdy nie będą te same sałatki. Jakże się myliłam! 😊 W dzisiejszej sałatce znajdziecie same cenne składniki pod względem odżywczym. Zapewniam Was, że zarówno Wasze kubki smakowe będą wdzięczne jak i organizm podziękuję za tą bombę witaminową. Koniecznie spróbujcie sałatki z jarmużem i granatem. Bo warzywa nie muszą być nudne!

Jeżeli zastanawiacie się dlaczego warto spróbować tej sałatki… ilość witamin i składników mineralnych, które w niej znajdziecie mówią same za siebie! Jarmuż jest skarbnicą witaminy C, witaminy A, K oraz cennych składników mineralnych. Obfituje w wapń, potas czy magnez… Natomiast w tahini znajdziecie nienasycone kwasy tłuszczowe i jakże cenny na diecie bez nabiału wapń czy cynk! Eliminując nabiał z diety należy spożywać jak najwięcej składników będących dobrymi źródłami wapnia. Jarmuż i tahini są jednymi z nich! 🙂

Sałatka z jarmużem i granatem w całej swojej okazałości 🙂

Sałatka z jarmużem i granatem

Just Food Therapy Kochani, przedstawiam Wam przepis na moją ulubioną sałatkę z jarmużem i granatem! Jak przechodziłam na dietę bez nabiału moje kulinarne smaki musiały przestawić się o 180’… Oprócz oleju roślinnego czy octu jabłkowego kompletnie nie wiedziałam co dodać do sałatek. Myślałam, że bez śmietany czy jogurtu to już nigdy nie będą… Blog Sałatka z jarmużem i granatem European Wydrukuj
Porcja: 4 Czas przygotowania:
Nutrition facts: 200 calories 20 grams fat
Rating: 5.0/5
( 1 voted )

Składniki

opakowanie jarmużu ok 200g

nasionka z całego większego granatu ok 100g

garść pomidorków koktajlowych

¼ dojrzałego awokado

3 czubate łyżki tahini

1.5 łyżki octu jabłkowego

sok z ½ cytryny

Sposób przygotowania

Warzywa dokładnie umyj. Jarmuż oczyść z grubszych łodyg i dokładnie posiekaj. Pomidorki pokrój w ćwiartki. Awokado w kostkę. Przygotuj dużą miskę i wrzuć do niej przygotowany jarmuż, dodaj tahini, ocet jabłkowy. Dokładnie wszystko wymieszaj najlepiej ręką. Najlepiej jest jarmuż przez ok 2 min ugniatać aby jego liście stały się bardziej miękkie. Następnie dodaj pozostałe składniki i dokładnie wymieszaj. Dla smaku dodaj szczyptę soli i pieprzu. Gotowe!

Koniecznie oznaczajcie mnie i dajcie znać jak Wam smakowała sałatka! 🙂 Jeżeli szukacie inspiracji na potrawkę ze świeżym bobem, na którego mamy sezon, przepis znajdziecie klikając TUTAJ.

Smacznego!

dietetyk kliniczny online

mgr Justyna Krzemińska (Lenda)

Poradnia dietetyczna online Just Food Therapy

Podobne posty

Dołącz do dyskusji

* Publikując swój komentarz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych podanych w niniejszym formularzu. Więcej informacji znajdziesz w sekcji Polityka prywatności.

Wykorzystuję pliki cookies do prawidłowego działania bloga. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. Czy zgadzasz się na wykorzystywanie ciasteczek? Akceptuj Więcej