Wegański majonez – majonez z aquafaby

by Justyna Lenda
0 komentarz

Bardzo dużą część czytelników bloga Just Food Therapy stanowią osoby na rozmaitych dietach eliminacyjnych. Z moich obserwacji wynika, że najczęściej podlegają eliminacji – jaja, mleko i gluten. Postanowiłam więc, że w 2019 roku, postaram się testować i udostępniać więcej przepisów bez mleka, glutenu i jajek. W takim razie, co powiecie na wyśmienity, domowy, wegański majonez? 😀 Standardowo, w skład majonezu wchodzi żółtko jaja kurzego, w moim przepisie jego nie znajdziecie. W zamian jest woda po ciecierzycy – czyli aquafaba. Myślę, że wiele się zmieni w kulinarnym życiu osób na dietach, tzw. bez jajecznych, gdy przygotują moją propozycję na wegański majonez! 😀 Nie obawiajcie się, majonez z aquafaby wykonuje się bardzo łatwo, a w smaku jest nie do odróżnienia od normalnego, jajecznego majonezu! Koniecznie spróbujcie!

Majonez z aquafaby, poradnia dietetyczna online Just Food Therapy, fot. 3
Majonez z aquafaby, podczas ubijania z olejem
Majonez z aquafaby, poradnia dietetyczna online Just Food Therapy, fot. 2
Gotowy, pyszny majonez z aquafaby
Majonez z aquafaby, poradnia dietetyczna online Just Food Therapy, fot. 1

Majonez z aquafaby

Bardzo dużą część czytelników bloga Just Food Therapy stanowią osoby na rozmaitych dietach eliminacyjnych. Z moich obserwacji wynika, że najczęściej podlegają eliminacji – jaja, mleko i gluten. Postanowiłam więc, że w 2019 roku, postaram się testować i udostępniać więcej przepisów bez mleka, glutenu i jajek.… Blog Wegański majonez – majonez z aquafaby European Wydrukuj
Porcja: 20 Czas przygotowania:
Nutrition facts: 200 calories 20 grams fat
Rating: 4.5/5
( 2 voted )

Składniki

  • ¼ szklanki aquafaby (woda z ciecierzycy)
  • ¼ łyżeczki musztardy
  • 2 łyżeczki świeżego soku z cytryny
  • szczypta ksylitolu lub innego naturalnego słodzika
  • ok ½ szklanki oleju rzepakowego

Sposób przygotowania

Do wysokiego i wąskiego naczynia wlej aquafabę. Dodaj musztardę, sok z cytryny, ksylitol i szczyptę soli. Miksuj wszystko na wysokich. Po uzyskaniu pierwszej piany (po ok. 4 min ubijania) wlewaj stopniowo, cienkim strumieniem olej. Pamiętaj, aby jednocześnie miksować masę. Gotowe! 😊

Uwagi

Majonez bez problemu może być przechowywany w lodówce, w zamkniętym pojemniku, ok. 2 tygodni.

Koniecznie wypróbujcie mojej propozycji na wegański majonez i dajcie mi znać w komentarzu jak Wam smakował! Oczywiście będzie mi niesamowicie miło jak udostępnicie przepis innym osobom! 😊

Pozdrawiam serdecznie,

dietetyk kliniczny online

mgr Justyna Krzemińska (Lenda)

Poradnia dietetyczna online Just Food Therapy

Podobne posty

Dołącz do dyskusji

* Publikując swój komentarz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych podanych w niniejszym formularzu. Więcej informacji znajdziesz w sekcji Polityka prywatności.

Wykorzystuję pliki cookies do prawidłowego działania bloga. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. Czy zgadzasz się na wykorzystywanie ciasteczek? Akceptuj Więcej