REGULAMIN PORADNI JUST FOOD THERAPY
Poradnia Just Food Therapy jest poradnią dietetyczną online. Założeniem poradni jest indywidualne i holistyczne podejście do każdego pacjenta. Stanowi to klucz do sukcesu w osiągnięciu wyznaczonych wraz z pacjentem celów. Dlatego też, już na początku współpracy chcę, aby nasza praca przebiegała sprawnie i bez komplikacji. Proszę o zapoznanie się z regulaminem współpracy i regulaminem sklepu internetowego. W razie pytań bądź wątpliwości proszę o kontakt mailowy.
§ 1 Definicje
- Sprzedawca lub usługodawca – Justyna Krzemińska prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Justyna Krzemińska Dietetyk Kliniczny, adres: os. Południe 12 lok. 15, 19-200 Grajewo, NIP 7191570202 zgodnie z dokumentem wygenerowanym z systemu Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
- Sklep – sklep internetowy, prowadzony przez Sprzedawcę, dostępny pod adresem www.justfoodtherapy.pl
- Serwis – strona internetowa, prowadzona przez Sprzedawcę, dostępna pod adresem www.justfoodtherapy.pl
- Klient – każdy podmiot nabywający Treści cyfrowe lub Usługi na podstawie Regulaminu
- Konsument – konsument w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny
- Regulamin – niniejszy regulamin określający zasady i warunki korzystania ze Sklepu, a także prawa i obowiązki Sprzedawcy i Kupującego;
- Produkt cyfrowy – dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej;
- Usługa – usługa świadczona przez Usługodawcę odpłatnie zgodnie z postanowieniami Regulaminu, w tym także Usługa cyfrowa
- Umowa – umowa zawierana za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość na produkty i usługi świadczone przez Sklep.
- Siła wyższa – zdarzenia losowe niemożliwe do przewidzenia i do zapobieżenia, w szczególności: nagłe poważne awarie przemysłowe i technologiczne, wstrzymanie dostaw energii, ograniczenia spowodowane wojną, strajkiem, klęską żywiołową lub zarządzaniem władz krajowych oraz samorządowych uniemożliwiającym realizację przedmiotu umowy itp.
§ 2 Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin określa warunki nabywania i świadczenia Usług oferowanych przez Usługodawcę, jak również prawa i obowiązki Usługodawcy oraz Klienta.
- Złożenie zamówienia Usługi u Usługodawcy jest równoznaczne z akceptacją niniejszego regulaminu.
- Za pośrednictwem Sklepu, Sprzedawca świadczy na rzecz Kupującego sprzedaż usług oraz produktów drogą elektroniczną produkty cyfrowe są wymienione w § 3 Regulaminu
- W celu prawidłowego korzystania z Usług Online przez Klienta, wymagane są:
a. połączenie z Internetem zapewniające transmisję danych;
b. przeglądarkę internetową umożliwiającą przeglądanie treści Serwisu;
c. aktywne i prawidłowo skonfigurowane konto poczty e-mail;
d. oprogramowanie obsługujące pliki .pdf, .doc, .docx, .jpg;
e. aktywnego numeru telefonu lub oprogramowania umożliwiającego wideo rozmowę.
f. w przypadku wykupienia kursów aktywne konto na portalu społecznościowym Facebook. - Jeżeli Treści cyfrowe wymagałyby spełnienia dodatkowych warunków technicznych, warunki te opisane są w opisie produktu w Sklepie.
- Kupujący nie może dokonać zakupu anonimowo, ani pod pseudonimem.
- W celu prawidłowego złożenia zamówienia Klient powinien za pośrednictwem Serwisu podać:
a. imię i nazwisko;
b. adres e-mail lub / oraz numer telefonu. - Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym, w szczególności przez przesyłanie takich treści za pomocą formularzy w Sklepie.
- Usługodawca nie posiada stacjonarnego gabinetu, dlatego wizyty odbywają się online, za pomocą rozmów telefonicznych bądź wideo rozmowy.
- W weekendy, dni świąteczne oraz dni ustawowo wolne od pracy poradnia Just Food Therapy jest nieczynna.
- Szczegółowe informacje dotyczące produktów i usług zamieszczone na Stronie internetowej poradni w tym w Sklepie, kierowane informacje do odbiorców i potencjalnych Klientów są wyłącznie zaproszeniem do dokonania zakupy przez Klienta w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego, nie są ofertą sprzedaży.
§ 3 Produkty i usługi świadczone drogą elektroniczną
- Podstawową usługą świadczoną drogą elektroniczną na rzecz Kupującego przez Sprzedawcę jest umożliwienie Kupującemu złożenia zamówienia w Sklepie prowadzącego do zawarcia ze Sprzedawcą umowy. Złożenie zamówienia możliwe jest bez konieczności posiadania konta w Sklepie.
- Jeżeli Kupujący zdecyduje się zapisać do darmowego newslettera, Sprzedawca świadczy również na rzecz Kupującego usługę drogą elektroniczną polegającą na przesyłaniu Kupującemu wiadomości e-mail z informacjami o nowościach, promocjach, produktach lub usługach Sprzedawcy. Zapis do newslettera odbywa się poprzez wypełnienie i przesłanie formularza zapisu do newslettera lub poprzez zaznaczenie stosownego checkboxa w procesie składania zamówienia. Kupujący może w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania newslettera, klikając w przycisk służący do rezygnacji widoczny w każdej wiadomości przesyłanej w ramach newslettera lub przesyłając stosowne żądanie do Sprzedawcy.
- Sprzedawca w ramach Sklepu oferuje:
a. Kursy, szkolenia online o tematyce dietetycznej i stylu życia. W przypadku zakupu kursu on-line, warunkiem koniecznym jest posiadanie czynnego konta w serwisie Facebook. W skład nieprawdziwych danych, które mogą budzić wątpliwość i podlegać weryfikacji Sprzedawcy, wchodzi również posługiwanie się fikcyjnym kontem na serwisie Facebook.
b. Ebooki o tematyce dietetycznej i stylu życia;
c. Gotowy plan żywieniowy – produkt elektroniczny niedostosowany indywidualnie;
d. Program żywieniowy i suplementacyjny – produkt elektroniczny dostosowany indywidualnie;
e. Konsultacje dietetyczne online
§ 4 Zasady składania zamówienia, płatności i dostawy
- Ceny Usług widocznych w Sklepie są całkowitymi cenami za dany produkt, w tym zawierają podatek VAT (jeżeli jest naliczany).
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania na bieżąco zmian w cenach Usług, rodzaju Usług, zakresu udzielanych świadczeń.
- Jeżeli Klient jest osobą fizyczną musi mieć ukończone 18 lat.
- Po wybraniu do zakupu Treści cyfrowej należy ją dodać do koszyka zakupowego w Sklepie. Nie jest konieczne posiadanie swojego konta. Złożenie zamówienia odbywa się poprzez wypełnienie formularza zamówienia. W formularzu konieczne jest podanie danych niezbędnych do realizacji zamówienia. Na etapie składania zamówienia następuje również wybór metody płatności za zamówienie. Warunkiem złożenia zamówienia jest akceptacja Regulaminu, z którym Kupujący powinien uprzednio się zapoznać. W razie wątpliwości dotyczących regulaminu, Kupujący może skontaktować się ze Sprzedawcą.
- Klient ma możliwość wyboru w Sklepie jednej metody płatności za zamówienie. Jeżeli Klient wybrał płatność on-line, po finalizacji zamówienia zostanie przekierowany do bramki płatności obsługiwanej przez zewnętrznego operatora płatności celem dokonania płatności za zamówienie. Jeżeli Klient wybrał płatność przelewem bankowym, po finalizacji zamówienia otrzyma wiadomość e-mail na adres podany w formularzu z instrukcją dokonania płatności. Zapłata za zamówienie powinna nastąpić do 7 dni od zawarcia Umowy.
- Zamówienie zostaje uznane za złożone, gdy Klient potwierdzi treść zamówienia oraz zaakceptuje Regulamin.
- Przed złożeniem zamówienia Klient musi wyrazić zgodę na wykonanie Umowy i dostarczenie mu treści cyfrowych w postaci wybranej Treści cyfrowej przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy. Na skutek wyrażenia zgody, o której mowa powyżej, Klient traci prawo do odstąpienia od Umowy sprzedaży danej Treści cyfrowej.
- Umowa zostaje zawarta z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail potwierdzającej przyjęcie złożonego zamówienia przez Sprzedawcę.
- Realizacja zamówienia następuje po przesłaniu na adres e-mail podany przez Klienta w formularzu zamówienia wiadomości zawierającej instrukcję pobrania lub uzyskania dostępu do zakupionych Treści cyfrowych lub sposoby realizacji usług.
- W zależności od przedmiotu zamówienia, między Kupującym, a Sprzedającym może zostać zawarta umowa określonego rodzaju:
a. w przypadku produktów fizycznych – umowa sprzedaży,
b. w przypadku kursów on-line i innych produktów elektronicznych – umowa o dostarczenie treści cyfrowych. - Płatności elektroniczne przelewy24 obsługiwane są przez następującego operatora płatności: PayPro SA – z siedzibą w Poznaniu przy ul. Pastelowej 8, 60-198 Poznań, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego po numerem KRS 0000347935, numer NIP 7792369887, o kapitale zakładowym wynoszącym 5.476.300,00 zł, w całości opłaconym, wpisaną do rejestru krajowych instytucji płatniczych prowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego pod numerem podmiotu w UKNF IP24/2014, jako krajowa instytucja płatnicza.
- Za dzień płatności za pomocą przelewu tradycyjnego uważany jest dzień zaksięgowania wpłaty na koncie Sprzedawcy, bądź dzień przesłania potwierdzenia przelewu elektronicznego w formie pliku PDF.
- Dostawa kupionego produktu cyfrowego następuje na adres mailowy Kupującego wskazany w procesie składania zamówienia.
- W przypadku zakupu produktów cyfrowych (ebooki, gotowe jadłospisy, webinary, kursy) Konsument wyraża zgodę na dostarczenie produktu cyfrowego i tym samym spełnienie świadczenia przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, co skutkuje brakiem możliwości odstąpienia od Umowy.
§ 5 Zasady realizacji usług
- Usługodawca posiada stosowne uprawnienia do udzielania porad i informacji w zakresie oferowanych Usług. Usługodawca zastrzega, że nie jest lekarzem i nie ingeruje w zalecenia wydawane przez lekarzy lub innych pracowników służby zdrowia.
- Do pracy nad programem żywieniowym Usługodawca może przystąpić po zaksięgowaniu wpłaty na koncie, bądź po otrzymaniu od pacjenta bankowego potwierdzenia wykonania przelewu.
- Szczegółowe informacje dotyczące dostępnych Usług, w tym ich cen i czasu trwania, dostępne są na stronie internetowej Sklepu.
- Program żywieniowy Usługobiorca otrzyma nie później niż do 10 dni roboczych po odbytej wizycie.
- Podczas wykupienia pakietu miesięcznego przewidziany jest dodatkowy kontakt mailowy. Jest możliwość wymiany do dwóch maili dotyczących planu żywieniowego. Każda dodatkowa odpowiedź na wiadomość może być dodatkowo płatna. Koszt odpowiedzi na dodatkową wiadomość wynosi 40zł. Usługodawca rzetelnie przygotowując odpowiedzi na pozostawione maile, potrzebuje od 20 do 30 minut pracy. W związku z tym większa ich ilość generuje dodatkowe godziny pracy specjalisty, która jest dodatkowo wyceniana.
- Usługobiorca może zgłosić prośbę o modyfikacje dań występujących w programie maksymalnie 3 dni po otrzymaniu programu. Jest to czas dla pacjenta na dokładne przyjrzenie się otrzymanemu programowi. Usługodawca bezpłatnie wymieni nietolerowane produkty bądź pojedyncze posiłki. Jeżeli pacjent zgłosi potrzebę całkowitej zmiany koncepcji przygotowanego programu z powodów, które nie zostały przedstawione dietetykowi podczas wizyty, będzie wiązało się to z dodatkowym kosztem 30 zł za każdy zmieniony dzień programu.
- Istnieje możliwość zawieszenia realizacji pakietu miesięcznego nie dłużej niż na 1 kolejny miesiąc. Zawieszenie pakietu należy ustalić z dietetykiem.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za błędy w jadłospisie, powstałe na skutek niepełnego bądź niezgodnego z prawdą wypełnienia przez Klienta formularza.
- Zakupioną usługę można wykorzystać w ciągu dwóch miesięcy kalendarzowych od daty dokonania płatności, po tym czasie zamówienie uznaje się za zrealizowane.
- Klient przyjmuje do wiadomości i akceptuje, że usługi świadczone przez Usługodawcę zawierają indywidualną interpretację sytuacji danego Klienta, stworzoną na podstawie przeprowadzonego wywiadu, analizy przesłanych wyników badań, przy założeniu, że Klient nie zataił jakichkolwiek wiadomości i w wywiadzie oświadczył wyłącznie prawdę. Indywidualne terapie żywieniowe tworzone są zgodnie z aktualną wiedzą naukową z zakresu żywienia człowieka i dietetyki. Ze względu na złożoność i specyfikę organizmu ludzkiego nie gwarantują osiągnięcia pożądanych przez Klienta oczekiwanych efektów, za co Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności. Niezastosowanie się lub wybiórcze stosowanie się do zaleceń udzielanych przez Usługodawcę, a także zatajenie informacji lub podanie nieprawdy w wywiadzie może wpłynąć negatywnie na jego stan zdrowia.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne szkody powstałe na skutek niewłaściwego stosowania terapii żywieniowej, zaleceń i/lub suplementacji, niezgodnie z wytycznymi Usługodawcy. Szkody powstałe na skutek podania przez Klienta niepełnych informacji, dokumentów lub/i badań, podania informacji nieprawdziwych, niepoinformowania przez Klienta o zmianach dotyczących stanu zdrowia, przyjmowanych leków. Nieuzyskanie przez Klienta oczekiwanych rezultatów terapeutycznych ze względu na uwarunkowania genetyczne, indywidualne predyspozycje oraz inne czynniki wpływające m.in. na metabolizm, efekty mogą być inne niż spodziewane.
- W przypadku gdy Usługa nie może być świadczona z przyczyn leżących po stronie Usługodawcy, Usługodawca kontaktuje się z Klientem w celu ustalenia innego terminu świadczenia Usługi.
- Usługodawca zobowiązany jest do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji uzyskanych od Klienta.
- W przypadku, gdy Konsument odstąpi od Umowy po rozpoczęciu świadczenia Usługi przez Usługodawcę, ma on obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od Umowy. Za wykonywanie Usługi uznaje się także analizę sytuacji i potrzeb Klienta, którą Usługodawca przeprowadza przed konsultacją.
- Usługodawca i Usługobiorca mogą drogą e-mailową ustalić, że będą kontynuować współpracę po zakończeniu pakietu. Postanowienia Regulaminu stosuje się odpowiednio.
§ 6 Kursy online
- Realizacja zamówienia obejmującego kurs on-line następuje poprzez przesłanie na adres e-mail podany przez Kupującego w formularzu zamówienia wiadomości zawierającej instrukcję uzyskania dostępu do zawartości kursu.
- W przypadku kursów on-line, dostęp do treści wchodzących w skład kursu może być ograniczony czasowo, zgodnie z informacjami zawartymi w opisie na stronie Sklepu. W takiej sytuacji, po upływie wskazanego okresu czasu, Kupujący utraci dostęp do kursu. Jeżeli dostęp do kursu on-line przyznawany jest na czas nieoznaczony, Sprzedawca może podjąć decyzję o wyłączeniu dostępu do kursu, o czym uprzedzi Kupującego przynajmniej z miesięcznym wyprzedzeniem. W takiej sytuacji Kupujący będzie mógł pobrać wszystkie materiały wchodzące w skład Kursu na dysk lub do pamięci swojego urządzenia.
- Poszczególne kursy on-line dostępne w Sklepie mogą być prezentowane również w ramach oddzielnych stron internetowych, innych niż Sklep. Zakup dostępu do Kursu następuje jednak zawsze za pośrednictwem mechanizmu Sklepu.
- W przypadku zakupu Kursów w Sklepie, Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za działania Kupującego. Oznacza to, że Kupujący jest odpowiedzialny za własne decyzje, a wykorzystanie produktów i usług powinny być oparte na własnej należytej staranności Kupującego. Kupujący zgadza się, że Kursy w serwisie nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za wyniki korzystania z produktów i usług Sprzedającego. Kursy w serwisie nie stanowią również żadnej formy terapii czy leczenia. Nie zastępują ani terapii ani leczenia.
§ 7 Zasady odwoływania wizyt/zmiany terminu wizyt
- Odwołanie wizyty jest możliwe minimum dobę przed wyznaczonym terminem wizyty. Jeżeli wizyta nie zostanie odwołana bądź pacjent odwoła ją parę godzin przed wizytą, Usługodawca obciąży Klienta kosztem równoważnym 50% wartości nieodbytej wizyty.
- Brak kontaktu Kupującego w ciągu 15 minut od godziny umówionej konsultacji dietetycznej skutkuje brakiem zwrotu opłaty oraz uznaje się, iż usługa została wykonana w całości.
§ 8 Odstąpienie od umowy
- Klient będący osobą fizyczną ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość w terminie 14 dni. Klient ma obowiązek poinformowania Usługodawcy o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (poprzez pismo wysłane pocztą tradycyjną lub elektroniczną) przed upływem terminu 14 dni od zawarcia umowy.
- Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi w przypadku umów:
a. o świadczenie usług, jeżeli Usługodawca wykonał usługę za wyraźną zgodą Klienta,
b. o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy. - W przypadku, gdy Klient wyraził zgodę na wykonywanie usług przed upływem terminu odstąpienia od umowy, wówczas może on odstąpić od umowy, przy czym jest on zobowiązany do opłacenia świadczeń zrealizowanych do chwili odstąpienia. Jeżeli usługa została zrealizowana w pełni, Klient traci prawo do odstąpienia od umowy.
- W przypadku odstąpienia od umowy, Usługodawca w terminie 14 dni od daty otrzymania odstąpienia od umowy zwróci Klientowi należne środki na numer konta bankowego podanego przez Klienta.
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów wskazanych w art. 38 ustawy o prawach konsumenta. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w odniesieniu do umów o świadczenie Usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni Usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia utraci prawo odstąpienia od umowy, i to zaakceptował. Również o dostarczanie Treści cyfrowych, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i to zaakceptował, Sprzedawca przekazał Konsumentowi potwierdzenie wyrażenia zgody.
§ 9 Reklamacje
- Usługodawca ma obowiązek należytego świadczenia usług określonych w niniejszym Regulaminie. W przypadku stwierdzenia wadliwości usługi świadczonej przez Usługodawcę Klient może wszcząć postępowanie reklamacyjne.
- Reklamację należy zgłosić na adres poczty elektronicznej: kontakt@justfoodtherapy.pl
- Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać dane Klienta umożliwiające jego identyfikację, przedmiot reklamacji oraz żądania związane z reklamacją. W przypadku braku danych wymienionych w niniejszym punkcie, Usługodawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia pod rygorem pozostawienia reklamacji bez rozpoznania.
- Usługodawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni roboczych od daty doręczenia reklamacji.
- Wszelkie nieprawidłowości w funkcjonowaniu Strony internetowej i Sklepu mogą być zgłaszane poprzez wysłanie wiadomości na adres e-mail: kontakt@justfoodtherapy.pl
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy, w funkcjonowaniu Strony internetowej i Sklepu spowodowane Siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu z infrastrukturą techniczną Klienta.
§ 10 Prawa autorskie
- Wszelkie Produkty udostępniane za pośrednictwem Serwisu, odpłatne i nieodpłatne, podlegają ochronie przewidzianej w ustawie z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
- Użytkownik może korzystać z zakupionych Produktów na własny użytek i zgodnie z ich przeznaczeniem, odtwarzać w elektronicznych urządzeniach udostępnionych w ramach Serwisu w celu zapoznania się z treścią utworu.
- Użytkownik nie ma prawa do powielania, kopiowania i wykorzystywania Produktu (w całości lub we fragmentach). Zabronione jest zmienianie struktury elektronicznej Produktu lub innego rodzaju modyfikacje (np. usuwanie zabezpieczeń lub oznaczeń). Niedozwolone jest również dystrybuowanie Produktu, udostępnianie lub odtwarzanie publiczne.
- Użytkownik zobowiązany jest dbać o to, aby żadne nieupoważnione osoby nie korzystały z Produktów w sposób niezgodny z prawem lub niniejszym Regulaminem. W przypadku wykrycia takich sytuacji, Justyna Krzemińska może kierować roszczenia z tego tytułu. Postanowienie to nie dotyczy konsumentów.
§ 11 Postanowienia końcowe
- W kwestiach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r., ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. oraz ustawa kodeks postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964r.
- Na wypadek, gdyby niektóre postanowienia niniejszego Regulaminu okazały się nieważne, bezskuteczne lub uznane zostały za klauzule niedozwolone, wówczas nie powoduje to nieważności całego Regulaminu, a w miejsce niedozwolonych postanowień zastosowanie będą miały odpowiednie przepisy.
- Zmiana postanowień Regulaminu nie ma zastosowania do Klientów, którzy złożyli zamówienie w czasie obowiązywania poprzedniej wersji Regulaminu.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 21.09.2023 roku.