Indyjska Ciecierzyca w Sosie Curry

by Justyna Lenda

Dzisiaj przygotowałam danie dla miłośników kuchni indyjskiej. Osobiście jestem ogromną fanką kuchni indyjskiej. Uwielbiam smak i aromat przypraw korzennych połączonych z lekko orzechowym smakiem nasion roślin strączkowych lub samymi orzechami… oj, rozmarzyłam się… 🙂

Moi kochani przedstawiam Wam indyjską ciecierzycę w sosie curry! W moim lunch boxie towarzyszył jej ryż brązowy, jednak świetnie będzie się również spisywała z indyjskim chlebkiem naan.

Aby jeszcze bardziej zachęcić do wypróbowania dzisiejszej inspiracji, pod przepisem przygotowałam dla Was 4 główne zalety płynące z jedzenia dań z ciecierzycą!

Zapraszam i życzę smacznego! 🙂

Indyjska Ciecierzyca w Sosie Curry fot. 2

Indyjska ciecierzyca w sosie curry

Indyjska Ciecierzyca w Sosie Curry fot. 1
Justyna Lenda Dzisiaj przygotowałam danie dla miłośników kuchni indyjskiej. Osobiście jestem ogromną fanką kuchni indyjskiej. Uwielbiam smak i aromat przypraw korzennych połączonych z lekko orzechowym smakiem nasion roślin strączkowych lub samymi orzechami… oj, rozmarzyłam się… 🙂 Moi kochani przedstawiam… Blog Indyjska Ciecierzyca w Sosie Curry European Wydrukuj
Porcja: 4 Czas przygotowania:
Nutrition facts: 200 calories 20 grams fat
Rating: 5.0/5
( 1 voted )

Składniki

  • 1 puszka mleka kokosowego
  • 120 g ciecierzycy (suchej)
  • garść orzechów nerkowca
  • mała cebula
  • łyżeczka kurkumy
  • 1,5 łyżeczki curry
  • łyżeczka kminku
  • szczypta: soli/pieprzu/chilli
  • odrobina kolendry i imbiru
  • łyżka oleju rzepakowego

Sposób przygotowania

Dzień wcześniej należy namoczyć ciecierzycę w zimnej wodzie (najlepiej jakby pozostała w niej przez całą noc). Następnego dnia pod bieżącą wodą przepłucz ziarenka i gotuj ze świeżą wodą.
Na rozgrzanej patelni z łyżką oleju rzepakowego podsmaż pokrojoną w drobną kostkę cebulkę. Po około 3 minutach, gdy cebulka będzie już złocista dodaj do niej orzechy nerkowca oraz ugotowaną i osuszoną cieciorkę. Podsmażaj wszystko na średnim ogniu aż orzechy sie lekko zarumienią.
Na koniec dodaj mleko kokosowe i przyprawy. Zachęcam do podania z ryżem brązowym i posiekaną natką pietruszki.

Indyjska Ciecierzyca w Sosie Curry fot. 3

Indyjska ciecierzyca w sosie curry

Zastanawia Ciebie jakie właściwości odżywcze ma ciecierzyca?

Poniżej przedstawiam 4 zdrowotne powody, dla których warto sięgać po dania z ciecierzycą

1.Ciecierzyca chroni przed rozwojem chorób sercowo-naczyniowych!

Ciecierzyca jedzona regularnie zmniejsza stężenie cholesterolu całkowitego, złego cholesterolu (LDL) i triglicerydów we krwi. Dzięki temu chroni przed pojawieniem sie miażdżycy, a następnie groźnych chorób jakimi są zawał serca bądź udar mózgu. Dodatkowo ciecierzyca pomaga unormować ciśnienie krwi.  Dzieje się tak za sprawą zawartego w niej potasu, który pomaga zachować prawidłową drożność naczyń krwionośnych i swobodne krążenie krwi.

2.  Ciecierzyca chroni przed rozwojem cukrzycy!

Ciecierzyca jest bezpieczna dla cukrzyków, ponieważ ma niski indeks glikemiczny. Dzięki spożywaniu ciecierzycy można zwiększyć wrażliwość tkanek na insulinę, co jest bardzo istotne w przypadku insulinooporności występującej u cukrzyków.

       3. Ciecierzyca stoi na straży zgrabnej sylwetki!

Błonnik pokarmowy jest powszechnie uznawany za czynnik pomagający w uregulowaniu masy ciała. Dzięki dużej zawartości błonnika pokarmowego i białka, ciecierzyca powoduje, że szybciej odczuwamy sytość, mamy mniejszy apetyt i nie podjadamy. Jedzenie ciecierzycy przyczyna się również do zredukowania tkanki tłuszczowej trzewnej(tzw. brzuszek piwny).

4. Chroni przed rozwojem nowotworów!

Bakterie z jelita grubego metabolizując błonnik pokarmowy z ciecierzycy produkują  stosunkowo duże ilości krótkołańcuchowych kwasów tłuszczowych (SCFA), w tym kwas octowy, kwas propionowy i kwas masłowy. Te krótkołańcuchowe kwasy tłuszczowe dostarczają paliwo do  komórek wyściełających ścianę jelit, jednocześnie je odżywiając. Dzięki temu włókno błonnika pokarmowego chroni przed rozwojem groźnego nowotworu jelita grubego, jak i przeciwdziała powstawaniu zaparć.

Oczywiście jest o wiele więcej zalet płynących z jedzenia ciecierzycy to byłaby duża dawka nowej wiedzy.

Obiecuję posta dedykowanego roślinom strączkowym! 🙂

A tymczasem życzę pięknego wieczoru i dalszej inspiracji razem z Just Food Therapy! 🙂

dietetyk kliniczny online

mgr Justyna Krzemińska (Lenda)

Poradnia dietetyczna online Just Food Therapy

Fot. Ewelina Lenda

Podobne posty

Dołącz do dyskusji

* Publikując swój komentarz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych podanych w niniejszym formularzu. Więcej informacji znajdziesz w sekcji Polityka prywatności.

7 komentarzy

Anonimowy 27 stycznia 2017 - 21:28

Niezłe, ode mnie mogę tylko polecić ciecierzycę!

Odpowiedz
Reni Blog 28 stycznia 2017 - 12:31

Mnóstwo zalet płynących z jedzenia ciecierzycy, która u mnie leży od dawna w szafie i cierpliwie czeka na konsumpcje.

Odpowiedz
#IktotujestJohny 28 stycznia 2017 - 13:00

Ale pyszne! Uwielbiam wszelkie dania na bazie curry 🙂

Odpowiedz
Olga 22 czerwca 2017 - 21:49

U mnie w szafce również kurzy się woreczek ciecierzycy. Chyba czas go wyjąc i przyrządzić coś pysznego 😉

Odpowiedz
Monika 28 stycznia 2019 - 11:59

Jest to jeden z moich ulubionych przepisów. Bardzo często to robię. Dzięki!

Odpowiedz
Justyna Lenda 28 stycznia 2019 - 23:21

Bardzo się cieszę! 🙂 Ja również uwielbiam smaki kuchni indyjskiej <3

Odpowiedz
Justyna Lenda 10 marca 2019 - 12:08

Bardzo się cieszę! 🙂 Podziel się z nami zdjęciem Twojej wersji indyjskiej ciecierzycy w sosie curry 🙂

Odpowiedz

Wykorzystuję pliki cookies do prawidłowego działania bloga. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. Czy zgadzasz się na wykorzystywanie ciasteczek? Akceptuj Więcej