Placki z zielonej soczewicy z pomidorowym sosem

by Just Food Therapy

Posiłki bez mięsa wydają Ci się być nudne, mdłe i mało atrakcyjne? Mam nadzieję, że po przygotowaniu mojej propozycji na wegańskie placuszki z soczewicy zmienisz zdanie! Jako dietetyk kliniczny uważam, że codzienna dieta każdego z nas powinna być jak najbardziej urozmaicona i powinna obfitować w wiele cennych produktów spożywczych – między innymi w rośliny strączkowe. Jemy ich zdecydowanie zbyt mało… Placki z zielonej soczewicy idealnie sprawdzą się jako przekąska na spotkanie z przyjaciółmi, jak i z dodatkiem świeżej surówki jako danie na lunch. Koniecznie spróbujcie mojej propozycji na placki z zielonej soczewicy i dajcie mi znać czy zdołałam odczarować dania na bazie roślin strączkowych!  

Placki z zielonej soczewicy. Poradnia dietetyczna online, Just Food Therapy, dietetyk kliniczny Justyna Krzemińska fot 2
Placki z zielonej soczewicy
Placki z zielonej soczewicy. Poradnia dietetyczna online, Just Food Therapy, dietetyk kliniczny Justyna Krzemińska fot 1

Placuszki z zielonej soczewicy z pomidorowym sosem

Just Food Therapy Posiłki bez mięsa wydają Ci się być nudne, mdłe i mało atrakcyjne? Mam nadzieję, że po przygotowaniu mojej propozycji na wegańskie placuszki z soczewicy zmienisz zdanie! Jako dietetyk kliniczny uważam, że codzienna dieta każdego z nas powinna być jak najbardziej urozmaicona i powinna obfitować w wiele… Blog Placki z zielonej soczewicy z pomidorowym sosem European Wydrukuj
Czas przygotowania:
Nutrition facts: 200 calories 20 grams fat
Rating: 5.0/5
( 1 voted )

Składniki

2.5 szklanki namoczonej zielonej ciecierzycy 2 garści liści jarmużu 2/3 szklanki ugotowanego brązowego ryżu 1 mała cebulka 2 łyżki łusek babki jajowatej 1.5 łyżki mąki ziemniaczanej 1 łyżeczka kminu rzymskiego 1 łyżeczka cząbru pieprz, sól do posypania sezam Sos pomidorowy: ½ kubeczka jogurtu kokosowego 2 pomidorki koktajlowe 3 suszone pomidory sól, pieprz, płatki chili

Sposób przygotowania

Dzień wcześniej pamiętaj aby namoczyć soczewicę! Dzięki temu jest mniejsze ryzyko, że po jej zjedzeniu będą dokuczały Tobie przykre objawy jakimi są wzdęcia, nadmierne gazy lub biegunka. 😊 Ryż brązowy ugotuj aldente. Namoczoną soczewicę również ugotuj. Oczyść i umyj liście jarmużu. Następnie posiekaj i podsmaż na oliwie cebulkę. Przygotuj duże naczynie i wymieszaj w nim soczewicę, ryż, cebulkę, jarmuż, przyprawy, łuski babki jajowatej. Wszystko dokładnie zmiksuj i dodaj pozostałe składniki. Babka jajowata i mąka ziemniaczana powinny zagęścić masę. Przygotuj blaszkę z naoliwionym papierem do pieczenia. Łyżką nakładaj masę i lekko ją spłaszcz na małe, okrągłe kotleciki. Piecz przez ok 35 min w 180’C.   Przygotowanie sosu jest niesamowicie proste! Wystarczy wszystkie składniki na sos zmiksować za pomocą blendera. To wszystko! 😊 Prosto i smacznie.

Uwagi

Gdyby z jakiegoś powodu masa na kotleciki była zbyt gęsta można dodać więcej łusek babki jajowatej lub mąki ziemniaczanej.

Placki z zielonej soczewicy. Poradnia dietetyczna online, Just Food Therapy, dietetyk kliniczny Justyna Krzemińska fot 3
Placki z zielonej soczewicy idealne z pomidorowym sosem! Zachwycą podczas spotkania z przyjaciółmi 🙂

Koniecznie dajcie mi znać jak Wam smakowały placki z zielonej soczewicy! Smacznego 🙂

Pozdrawiam serdecznie,

dietetyk kliniczny,

mgr Justyna Krzemińska (Lenda)

poradnia dietetyczna online Just Food Therapy

Podobne posty

Dołącz do dyskusji

* Publikując swój komentarz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych podanych w niniejszym formularzu. Więcej informacji znajdziesz w sekcji Polityka prywatności.

Wykorzystuję pliki cookies do prawidłowego działania bloga. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. Czy zgadzasz się na wykorzystywanie ciasteczek? Akceptuj Więcej